Vinaora Nivo Slider 3.xVinaora Nivo Slider 3.xVinaora Nivo Slider 3.xVinaora Nivo Slider 3.xVinaora Nivo Slider 3.x

Pilates

Twórcą systemu Pilates był niemiecki sportowiec Joseph Hubertus Pilates, który całe swoje życie poświęcił pracy nad ciałem i stale się rozwijał aż do wieku starczego. Cierpiał na astmę i krzywicę kości, dlatego poprzez ruch postanowił pokonać wszystkie choroby. Najlepiej odnalazł się w jodze, która łączy prawidłowy oddech i ruch. Pilates analizując dogłębnie anatomię ciała, zmodyfikował część ćwiczeń i dopasował do własnych potrzeb.

Swoje pierwsze studio otworzył w Nowym Jorku w latach 20-stych zeszłego wieku. Prowadził zajęcia dla tancerzy, aktorów i poprzez ćwiczenia pomagał im odzyskać formę po kontuzjach.

System Pilates to trening całego ciała, połączenie ćwiczeń inspirowanych jogą, baletem i ćwiczeniami izometrycznymi (siłowymi). Jego celem jest wzmocnienie mięśni bez ich nadmiernego rozbudowania, odciążenie kręgosłupa, poprawa postawy, uelastycznienie ciała, obniżenie poziomu stresu oraz ogólna poprawa zdrowia. Główną zaletą tej metody jest prostota ćwiczeń, które trenują nasz umysł i ciało. Tego właśnie nam brakuje, aby po ciężkim dniu pracy wykonać kilka prostych ruchów i pozbyć się skumulowanego napięcia, rozluźnić się i nabrać sił. Zasady Pilates możesz - a nawet powinieneś - stosować niemal w każdej sytuacji, gdziekolwiek jesteś: w domu, w pracy, w podróży. Możesz ćwiczyć tak, że nikt się nawet nie zorientuje.

Najważniejszymi korzyściami, jakie daje metoda Pilates są:

  • uczenie w naturalny sposób nawyku utrzymania prawidłowej postawy, 
  • wzmocnienie wszystkich mięśni, w szczególności brzucha, dolnej części pleców, bioder i pośladków nadając im ładny, naturalny wygląd, nie powodując ich przerostu,
  • zniwelowanie bólów kręgosłupa i stawów, dając im lepszą ruchomość,
  • uczenie poprawnego, pełnego oddychania,
  • nieprzeciążanie stawów obejmując ruchy blisko związane z czynnościami, jakie wykonujemy codziennie,
  • podniesienie świadomości prawidłowej postawy i odczuwania własnego ciała w przestrzeni,
  • zapobieganie osteoporozie
  • wzmocnienie mięśni krzyża, przez co zapobieganie kłopotom z nietrzymaniem moczu (ważne dla starszych osób i świeżo upieczonych mam, których mięśnie w tej części ciała zostały osłabione przy porodzie).

Pilates jest zalecanym przez fizjoterapeutów uzupełnieniem rehabilitacji. Może być dostosowany do osób starszych, sportowców oraz tych, którzy doznali urazów związanych z aparatem ruchu i pragną wrócić do pełnej formy fizycznej. To metoda doskonała dla każdego, niezależnie od wieku, zarówno dla kobiet jak i dla mężczyzn. 

Podstawową zasadą ćwiczeń Pilates jest umiejętne napięcie mięśni, skoordynowane z poprawnym oddechem, kiedy kręgosłup ustawiony jest w pozycji naturalnej. Podstawowe znaczenie ma jakość, a nie ilość wykonywanych ćwiczeń. To ona czyni metodę tak efektywną. Koncentracja, kontrola, płynne ruchy i dokładność są podstawowymi zasadami tej techniki. Pilates wymaga ogromnej cierpliwości i systematyczności – dotyczy to bez wyjątku wszystkich, zarówno sportowców jak i mało aktywnych osób. Ćwiczenia wykonywane są przy dźwiękach spokojnej muzyki.

Jak mawiał Joseph Pilates: po 10 sesjach poczujesz różnicę, po 20 zobaczysz różnicę, a po 30 będziesz mieć nowe ciało.