Vinaora Nivo Slider 3.xVinaora Nivo Slider 3.xVinaora Nivo Slider 3.xVinaora Nivo Slider 3.xVinaora Nivo Slider 3.x

Zdrowa dieta pierwszoklasisty

Odpowiednia dieta ma bardzo duże znaczenie dla rozwoju Twojego dziecka i jego wyników w nauce.

Dziecko spędzając codziennie wiele godzin w szkole potrzebuje posiłków, które dostarczą mu niezbednych witamin, węglowodanów, składników odżywczych. Potrzebuje pokarmów, które zapewnią mu odpowiedni poziom cukru we krwi.

Nie jest wskazane wkładanie do plecaka słodkich przekąsek - batonów, czekoladek, cukierków. Twój maluch może przyzwyczaić się do słodyczy, co będzie skutkowało omijaniem głównych posiłków, jak śniadanie czy obiad. Pamiętaj, słodycze powodują wysoki skok stężenia cukru we krwi, co może przyczynić się do problemów z koncentracją. Dziecko robi się nerwowe, nadpobudliwe, może mieć problemy w kontaktach z rówieśnikami.

Do śniadaniówki włóż dziecku owoce, warzywa, pestki, orzechy, dania z kaszą, kiszonki. Wskazana jest woda i soki ze świeżych owoców.  

Pamiętaj - zdrowe nawyki żywieniowe należy kształtować już od najmłodszych lat!