Vinaora Nivo Slider 3.xVinaora Nivo Slider 3.xVinaora Nivo Slider 3.xVinaora Nivo Slider 3.xVinaora Nivo Slider 3.x

Czy możesz zapobiec przeziębieniu?

U dorosłych występuje średnio dwa do trzech przeziębień rocznie - alarmuje Centers for Disease Control. I bez względu na to czy jesteś już po przeziębieniu, czy szczęśliwie udało Ci się go jeszcze nie doświadczyć, prawdopodobnie spróbujesz wszystkiego, aby zatrzymać wirusa, zanim ten dostanie się do Twojego organizmu. Ale prawda jest też taka, że kiedy wirus dotrze do układu oddechowego, nic nie pomoże go już zatrzymać. Tak, tak.. Tak zwane zwalczacze przeziębienia jak witamina C, cynk, zioła i czosnek nie są poparte dowodami naukowymi, mówi Holly Phillips - specjalistka ds. zdrowia kobiet z Nowego Jorku. I podczas gdy medykamenty na receptę mogą załagodzić symptomy, nie są one lekarstwem na katar sienny, bóle ciała i inne objawy, które przywiązują Cię do łóżka na dłuuugie wieczory..

Nie jesteśmy jednak totalnie bezbronni. Możemy wzmocnić swój system odpornościowy, wtedy jest bardziej prawdopodobne, że nasz organizm zwalczy wirusa w zarodku, mówi Phillips. Rozważ zatem poniższe wzmacniacze i zaopatrz się w anty-przeziębieniowy arsenał.

Przede wszystkim zadbaj o jakość i ilość snu. Wiemy, łatwo powiedzieć, trudniej zrobić. Ale faktem jest, że niewystarczająca ilość snu źle wpływa na Twój system odpornościowy. Dokładny mechanizm wpływu niedoboru snu na układ immunologiczny nie jest całkowicie znany, mówi Pillips, jednak niektóre badania dowodzą, że niedobór snu zmniejsza zdolność organizmu do walki z grypą i przeziębieniem.

Ponadto należy jeść dużo pokarmu roślinnego. Owoce, warzywa i wszelkie ilości pełnoziarnistych antyoksydantów, są bardzo ważne do odbudowy komórek i wzmocnienia systemu odpornościowego, mówi Phillips. Minimalizują napięcie w systemie immunologicznym, dzięki czemu organizm może lepiej zwalczać infekcje. Stwórz swoją listę bogatej w antyoksydanty żywności i zabierz ją ze sobą do sklepu. Zainwestuj w borówki, cytrynę, czerwonego grejpfruta, figi, gorzką czekoladę czy fasolę.

Jedz więcej grzybów. Posiadają one moce dające siłę systemowi immunologicznemu. Mowa o zwykłych grzybach, które zajmują specjalne miejsce w starożytnej medycynie chińskiej. Prawdopodobnie wzmacniały linie komórek zwalczających infekcje, twierdzi Phillips. Spraw, by grzyby stały się regularną częścią Twoich posiłków poprzez dodawanie ich do sałatek i innych potraw.

Postaraj odciąć się od stresu. Jest to niezmiernie ważne, bowiem tak samo jak niedobór snu, długotrawy stres wyzwala kaskadę hormonów stresu uwalnianych do systemu, które zaniżają produkcję białych komórek krwi, tak istotnych w walce z infekcją.

Nawadniaj się. Chodzi o gorącą zupę, herbatę i inne płyny, które pomagają zmniejszyć wydzielinę i sprawiają, że ból gardła powoli ustępuje. Nawet płyny stojące w temperaturze pokojowej mogą pomóc. Adekwatne nawodnienie pomaga organizmowi zwalczyć infekcję, potwierdza Phillips.