Vinaora Nivo Slider 3.xVinaora Nivo Slider 3.xVinaora Nivo Slider 3.xVinaora Nivo Slider 3.xVinaora Nivo Slider 3.x

Dlaczego jesteś stale zmęczony?

   

 Dlaczego jesteś stale zmęczony?

 

Niedobór snu nie jest jedynym pochłaniaczem twojej energii. Drobne czynności,
które wykonujesz(lub nie) moga wyczerpywać cię mentalnie i fizycznie, co może powodować trudności w przetrwaniu dnia. Ale oto eksperci ujawniają często spotykane złe nawyki,
które powodują, że czujesz się zmęczony oraz wskazują  na łatwe ulepszenia, których możesz dokonać każdego dnia, by znowu być pełnym energii.

 

Nie pijesz optymalnej ilości wody

 

Bycie nawet lekko odwodnionym - ważna jest już utrata 2% płynów - powoduje straty na poziomie energetycznym, mówi Amy Goodson, dietetyk w Texas Health Ben Hogan Sports Medicine. Odwodnienie powoduje zmniejszenie objętości krwi, wyjaśnia Goodson, co sprawia, że krew

staje się gęstsza. To wymusza na sercu mniej skuteczne pompowanie krwi, zmniejszając prędkość podczas której tlen i wartości odżywcze docierają do twoich mięśni i organów. Aby obliczyć zapotrzebowanie twojego organizmu na płyny podziel swoją wagę przez 2 i wypij podaną ilość uncji płynów dziennie, poleca Goodson.

 

Nie przyjmujesz wystarczającej ilości żelaza

 

Deficyt żelaza sprawia, że czujesz się ospały, zirytowany, słaby i masz trudności z koncentracją. Powoduje, że czujesz się zmęczony, ponieważ mniej tlenu dochodzi do mięśni i komórek,

mówi Goodson. Zwiększenie ilości przyjmowanego żelaza zmniejsza ryzyko zachorowania

na anemię - jedz chudą wołowinę, fasolę, tofu, jaja(razem z żółtkiem), ciemnozielone warzywa liściaste, orzechy i masło orzechowe oraz połącz to z pokarmem bogatym w witaminę C

(dzięki witaminie C żelazo będzie się łatwiej przyswajać), sugeruje Goodson. Pamiętaj:
niedobór żelaza może być spowodowany zasadniczymi problemami zdrowotnymi,
więc jeśli doświadczasz symptomów deficytu żelaza, najpierw pójdź do lekarza.

 

Jesteś perfekcjonistą

 

Dążenie do perfekcji - która, spójrzmy prawdzie w oczy, jest niemożliwa - powoduje, że pracujesz ciężej i dłużej niż jest to konieczne, mówi Irene S.Levine, dr, profesor psychiatrii w New York University School of Medicine. "Obierasz sobie nierealistyczne cele - trudne lub niemożliwe

do osiągnięcia i - pod koniec - nie ma poczucia satysfakcji." Levine zaleca ustalenie terminu

na wykonanie danego projektu i dokładanie starań, by tego terminu się trzymać. W tym czasie zrozumiesz, że dodatkowy czas, który przeznaczałeś pracy, wcale jej nie ulepszał.

 

 

Pomijasz śniadanie

 

Pokarmy, które spożywasz, odżywiają twoje ciało, a kiedy śpisz organizm kontynuuje wykorzystywać to, co skonsumowałeś na kolację do pompowania krwi oraz transportowania tlenu. Zatem, gdy budzisz się rano, potrzebujesz uzupełnić zapas poprzez zjedzenie śniadania.
Nie zjedz go, a będziesz czuł się ospały. Jedzenie śniadania jest jak wzniecanie ognia w organizmie poprzez rozruszanie metabolizmu, mówi Goodson. Goodson poleca śniadanie, w którym znajdą się jedzenie pełnoziarniste, niskokaloryczne proteiny oraz zdrowe tłuszcze. Dobry przykład takich posiłków to owsianka z proszkiem proteinowym z odrobiną masła orzechowego;
smoothie z owoców, proszku proteinowego, chudego mleka i masła migdałowego; lub jaja
z dwoma kromkami pieczywa pełnoziarnistego i chudy jogurt grecki.

 

Nie potrafisz powiedzieć NIE

 

Zadowalanie innych ludzi często ma miejsce kosztem twojej energii i szczęścia. Co gorsza,
czy to trener twojego dziecka prosi cię o upieczenie ciastek dla jego drużyny piłki nożnej
czy twój szef chce, abyś pracował w niedzielę, nie musisz mówić "tak". Naucz się mówić "nie"
na głos, sugeruje Susan Albers, licencjonowany psycholog kliniczny w Cleveland Clinic
oraz autorka książki"Eat.Q.: Unlock the Weight-Loss Power of Emotional Intelligence." Spróbuj tego, gdy jesteś sam w samochodzie, mówi. "Gdy słyszysz siebie mówiącego pewne słowa na głos, staje się dla ciebie łatwiejsze powiedzenie ich na głos przy innych, gdy nadarzy się
następna okazja."

 

Pracujesz podczas wakacji

 

Sprawdzanie maila podczas, gdy powinieneś relaksować się przy basenie sprawia, że tworzy się ryzyko wypalenia zawodowego, mówi Lombardo. Odłączenie się i pozwolenie sobie na prawdziwy odpoczynek powoduje odmłodzenie twojego umysłu i ciała, a także sprawia, że do pracy w biurze wracasz silniejszy. Kiedy naprawdę odpoczywasz podczas przerw i wakacji, będziesz
bardziej kreatywny, produktywny i efektywny, gdy powrócisz, mówi Lombardo.

 

Pijesz kieliszek wina(lub dwa) przed spaniem

 

Kieliszek wina przed snem brzmi relaksująco, ale ten plan może łatwo spalić na panewce.
Alkohol najpierw zaniża aktywność systemu nerwowego, co daje efekt środka uspokajającego, mówi  Allen Towfigh, MD, dyrektor medycyny w New York Neurology & Sleep Medicine, P.C.,
w Nowym Jorku. Ale ostatecznie sabotuje ciągłość snu. Alkohol tworzy efekt rykoszetu podczas, gdy ulega metabolizmowi, nagle wydziela się adrenalina, mówi. Dlatego wysoce prawdopodobne jest, że obudzisz się w środku nocy, jeżeli tego wieczora piłeś alkohol.  Dr. Towfigh zaleca nie picie napojów alkoholowych na 3-4 godziny przed położeniem się spać.

 

Sprawdzasz maile w porze snu

 

Ostre światło tableta, smartfona lub ekranu laptopa może rozregulować naturalny dzienny rytm twojego organizmu poprzez stłumienie meltoniny, hormonu, który pomaga regulować okresy snu
i budzenia, mówi dr Towfigh. Wrażliwość na poświatę pochodzącą od zabawek technologicznych może być różna dla każdej osoby, ale generalnie dobrym pomysłem jest unikanie technologii
na godzinię-dwie przed snem, mówi. Nie potrafisz tego uniknąć? To trzymaj urządzenie przynajmniej 24 centymentry od twarzy, aby uniknąć ryzyka zaburzeń snu.

 

 

 

Polegasz na kofeinie, by przetrwać dzień

 

Zaczynanie swojego dnia od kawy to nic takiego - badania dowodzą, że picie do trzech filiżanek kawy jest dla ciebie dobre - ale nieprawidłowe używanie kofeiny poważnie zakłóca twój rytm snu
i budzenia się, mówi dr Towfigh. Kofeina blokuje adenozyny, produkt uboczny

aktywnych komórek, które sprawiają, że zasypiasz, kiedy się skumulują, wyjasnia.

Badanie opublikowane w Journal of Clinical Sleep Medicine, że picie kawy nawet 6 godzin
przed planowanym snem wpływa na jakoś snu, więc daruj sobie kawę popołudniu i uważaj
na przyjmowanie kofeiny w innych napojach lub pokarmach.

 

Późno kładziesz się spać w weekendy

 

Sobotnia impreza, która kończy się następnego dnia, a następnie odsypianie prowadzi do trudności w zaśnięciu w niedzielną noc, mówi dr Towfigh. Jeśli wczesny powrót do domu może źle wpłynąć na twoje życie towarzyskie, spróbuj obudzić się o najbardziej zbliżonej do zwykłej godziny wstawania porze i potem zrób sobie energetyzującą drzemkę popołudniu. Drzemanie

około 20 minut pozwala organizmowi się doładować bez wchodzenia w głębsze fazy snu,

które powodują wybudzenie się jeszcze bardziej zmęczonym, mówi.

 

 

Dopóki ktoś nie wymyśli pigułek(legalnych!) dodających wigoru, dopóty musisz przestrzegać powyższych zasad.